....... גלול מטה לקריאת פוסטים ישנים יותר ....... תגובות שלך, אפילו קצרות, תתקבלנה בברכה ותשמחנה אותי

יום שבת, 8 בספטמבר 2012

סתם יום

בדרך מזרחה לעבר נקודת הסיום (כן כן, מתחילים לראות ולחוש את הסוף) הוספנו לרשימה אתר אחד ומדינה אחת. לאודומטר הוספנו 304 מייל אותם רכבנו במרבית הזמן על כביש מהיר, כשהיכן שמותר עשינו זאת במהירות של 75 מייל לשעה. בניגוד לגיהינום של אתמול, היום היה בהיר, קיצי, נעים על האופנוע, חם כשבלעדיו, קרינת שמש חזקה, רוח צפונית קלה וכמעט שאינה מורגשת - בקיצור סבבה.
Fort Smith National Historic Site נמצא במדינת ארקנסו, ולולא הצורך למלא את מכסת המדינות, כנראה שלא הייתי מגיע לכאן. זהו אתר שמילא תפקיד חשוב במורשת האמריקאית במהלך 80 שנות תפקודו, בעיקר בתקופה שבה ההתישבות הלבנה התרחבה והתפשטה מערבה כאשר במקביל הולכות ונדחקות רגליהם של הילידים המקומיים, האינדיאנים. האתר יושב על גדות נהר הארקנסו וכולל שרידים של שני מבצרים צבאיים כמו גם בניין העומד על כנו בשלמותו, בניין ששימש כבית משפט פדראלי ואף כבית סוהר ואתר הוצאה להורג של נידונים למוות. השופט פארקר שנודע בכינויו "השופט התליין" ניהל כאן לאורך שנים רבות את בית המשפט ו - 13,000 תיקים עברו תחת ידיו. 344 מהם היו מקרים של פשעים חמורים, 160 מהם הסתיימו בגזר דין מוות ומהם 79 יצאו אל הפועל.

הגרדום - אותנטי לחלוטין. היה יום שבו הוצאו להורג 4 נידונים בו זמנית.

הבוקר, זמן מה אחרי שהתחלנו לרכב, ראיתי מימיני שדה ענק של טורבינות רוח, אופיניות כל כך לאוקלהומה. אסור לעצור על הכביש המהיר ולצלם ולכן נצרתי בזיכרוני את קריאת האודומטר של המקום. 39.8 מייל מנקודת היציאה. נכנסתי הערב לגוגל, סימנתי על מסלול הרכיבה את הנקודה 39.8 ותראו מה קיבלתי במוד לווין. מה שמדהים זו ההתאמה הכמעט מושלמת בין גוגל לבין אודומטר הארלי.

חלק קטן משדה הטורבינות באזור. קשה עדיין להבין במה מדובר

זום-אין והכל ברור


יום 40


מחר יום רכיבה סתמי (אני בטוח שאמנון לא יאהב הגדרה זו) ממלון למלון ללא אתר, ללא חותמת. כנראה שמחר לא יהיה פוסט ולכן למען האמת ההיסטורית ושלמות הדיווח אני מצרף כאן מראש את מסלול הרכיבה של מחר.

יום 41


4 תגובות:

  1. גם בארץ גוגל מתאים לאודומטר של ההארלי בטווח של 1-2 ק"מ לכל 1,000ק"מ. זה תמיד מדהים אותי מחדש.

    השבמחק
  2. מה יהיה כשהטיול יגמר?? קריאת הבלוג מידי בוקר הפכה לשגרה ! - גם ה"סתם" הוא לא סתם - אתם חייבים להמשיך לרכב :)


    כול הכבוד על התכנון , ההתמדה והשיתוף

    נהנה ומקנא אליעז

    השבמחק
  3. נראה לי שאתם מתחילים להתעייף...

    השבמחק